Szkolenia z zaawansowanych metod oceniania
W programie szkolenia znalazły się takie zagadnienie jak:
- Ocena nauczania, ocena uczenia się i ocena nauczenia się.
- Ocena programowa w edukacji medycznej.
- Testowanie postępów – projekt, plany, zastosowania, możliwości.
- Wykorzystanie oceniania do oceny jakości nauczania i egzaminowania.
- Ocena umiejętności (techniczne, nietechniczne, komunikacyjne).
- Pisanie pozycji MCQ. Elektroniczne systemy wspomagające przeprowadzanie egzaminów.
- Automatyczne generowanie pozycji.
- OSCEs – pisanie stanowisk, ocena stanowisk, jak zdać egzamin. Psychometria.
- Projekt egzaminu MCQ. Punkty odcięcia i ustawienie standardowe.
Trenerami szkolenia byli:
Jose Miguel Pêgo - anestezjolog i profesor nadzwyczajny w Szkole Medycznej w Bradze w Portugalii. Wykładowca farmakologii, anestezjologii oraz intensywnej terapii. Certyfikowany trener NBME w kursie Podstawy Oceny w Edukacji Medycznej. Zasiada w Radzie Dyrektorów Europejskiej Rady Asesorów Medycznych. Założyciel iCognitus, firmy specjalizującej się w oprogramowaniu do oceny pisemnej, medQuizz. Opublikował liczne artykuły na temat oceniania i jest doświadczonym edukatorem zarówno w zakresie edukacji przeddyplomowej, jak i programów rozwoju wydziału.
Carlos Collares - adiunkt na Wydziale Edukacji Medycznej na Uniwersytecie Maastricht w Holandii. Specjalista medycyny pracy i doktor psychologii. Odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie skomputeryzowanej, adaptacyjnej edycji International Progress Test na Uniwersytecie w Maastricht oraz w krajach takich jak Finlandia, Arabia Saudyjska i Meksyk. Pełni funkcję Assessment Specialist w European Board of Medical Assessors (EBMA), europejskiej fundacji, której misją jest promowanie najlepszych praktyk w zakresie oceniania w procesie uczenia się w edukacji medycznej. Członek kadry dydaktycznej programu Master of Health Professions Education oraz opiekun kandydatów na MHPE.
Michał Nowakowski - profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalista i pedagog w zakresie chirurgii ogólnej i kolorektalnej. Kierownik Katedry Edukacji Medycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Założyciel i Członek Zarządu Krakowskiego Centrum Rozwoju Kompetencji. Specjalista w ocenie umiejętności technicznych i nietechnicznych. Autor prac poświęconych różnym aspektom edukacji medycznej.